Onsdag ♥

Läste i aftonbladet att det kommer att regna och åska idag med? Så hur kan man vara säker på att blixten inte slå ner på en om man är ute? lite tips: Ta inte skydd under träd inte ens för att skydda dig från regn. Använd inte paraply för att själva metallen dras sig till blixten. Undvk höga platser t ex berg eller öppna platser. Undvik att dusch eftersom vattnet kan leda ström vid ett blixtnedslag.Tala inte i markslutna telefoner, vanligt mobil går bra. Koppla ur och arbeta inte med elektriska aparater. Kan du undvika allt dessa så är du safe. :)

På tal om åskan igår kväll, ush! Mamma och syrran vart jätte rädd och sprang runt i huset och drog ut allt kontakt och allt. Sen fick jag inte snacka i telefon heller var tvungen och stänga av den helt? Mysigt men ändå läskigt! Det började och blixtra och åska redan när jag var på stan med Oo och käkade i Saigon. Såg sen att det kommer att bli värre så båda skyndade oss hem. 

Hittade jätte fina skor och kläder på stan men kunde inte köpa dem eftersom jag är PANK! Har gjort av med mina 3000kr i borlänge. Men det var värt det, hade jätte kul där uppe. Jag hade ingenstan och sova vart tvungen och cheka in på scandic hotel inne i stan och det kostade mig 1660kr/natt. På kvällen vart vi ute och festade i ett pub. Tog några cider innan vi gick tllbala till hotelet. Ah, det var verkligen jätte kul hade det jätte bra där. Tänker kanske om jag har jobbat ihop lite pengar hos pappa så ska jag åka upp dit igen med Oo. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback